KECOH: Maklumat pengundi hilang, diubah SPR menjelang PRK Rantau



Seluruh negara kecoh hari ini apabila tular berita tentang maklumat atau data yang telah didaftarkan di Suruhanjaya Pilihan (SPR) hilang dari sistem.

Perkara ini sangat membimbangkan raykat Malaysia terutama bagi mereka yang akan mengundi di Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) bahagian Rantau.


Warganet turut mengesahkan perkara itu dan lebih menghairankan data peribadi ahli keluarga termasuk anak-anak juga hilang.

"Cuba korang check pula. Aku check berkali-kali dah, nama aku hilang dari daftar mengundi SPR. Nama anak2 aku juga hilang dari daftar pengundi yang sekarang dikuasai oleh Art Harun ni," komen Rosli Mohd. Sah


"Saya bukan pengundi rantau, tadi saya check nama saya pun tiada dalam data spr... dah 5 kali pru saya mengundi, ini first time berlaku. Kesialan apakah ini.." komen Juliekuliati Roslan-Walker.

Bukan itu sahaja, sebelum kejadian itu berlaku butiran pengundi di kawasan Rantau juga dikatakan telah ditukar ke tempat lain dan diganti dengan pengundi-pengundi India yang dipercayai untuk memenangkan calon Pakatan Harapan (PH), menurut satu paparan skrin dari aplikasi Whatsapp.


Rayyat menjadi bingung dengan keadaan hura-hara yang berlaku sejak ditadbir oleh Pakatan Harapan. Apakah yang sedang dilakukan oleh kerajaan sebenarnya?

Apakah yang sedang dilakukan oleh Azhar Harun? Adakah ada dalang-dalang sedang melakukan pengkhianatan terhadap raykat? Sudahkah anda menyemak daftar pemilih anda hari ini? Cubalah semak dan komen di bawah samada anda juga mengalami nasib yang sama. - AbuLeman















KECOH: Maklumat pengundi hilang, diubah SPR menjelang PRK Rantau KECOH: Maklumat pengundi hilang, diubah SPR menjelang PRK Rantau Reviewed by Abu Leman Abu Seman on March 24, 2019 Rating: 5

No comments


PENAFIAN:
Setiap komen yang ditulis di laman web ini tertakluk pada Akta Komunikasi dan Multimedia 1998 dan lain-lain akta yang berkaitan di Malaysia. Kami tidak akan bertanggungjawab atas sebarang bentuk komen yang ditulis di laman web ini. Sebarang bentuk risiko adalah dibawah tanggungan pihak yang menulis komen yang berkenaan.

Loading...
Loading...