'Orang Cina berhak kritik Agong sebab kami bayar cukai paling banyak'



Richard Chung berkata, orang Cina berhak mengkritik Yang di-Pertuan Agong kerana mereka adalah pembayar cukai terbesar di Malaysia dengan 90 peratus kutipan.

Komen biadab Richard Chung ini mendapat reaksi pelbagai dari warganet. Rata-rata marah dan mahu tindakan diambil tehadap pemilik akaun ini.

Agong dan Raja-Raja Melayu adalah ‘Tuan Tanah’ negara ini. Adalah satu sikap biadab dan kurang ajar apabila setelah diberi ruang untuk menetap malah menjadi warganegara kini mendabik dada seolah-olah 'tanah Melayu' ini milik mereka.

Dakwaan Richard bahawa orang Cina menyumbang 90 peratus cukai juga adalah tidak tepat kerana semua orang tahu bahawa kaum merekalah yang paling banyak lari dari membayar cukai.


Dalam masa yang sama majoriti besar penjawat awam dan pekerja di Malaysia adalah orang Melayu yang gajinya ditolak cukai.

Orang Melayu di Malaysia sahaja seramai 20 juta orang , belum lagi dikira 64.3 peratus dari keseluruhan penduduk adalah orang Islam.

Kenyataan Richard secara tidak langsung membuktikan bahawa dirinya dan mungkin kaumnya berpendirian Raja Melayu dan orang-orang Melayu adalah orang yang hina di mata mereka.

Warganet dilihat mula menyerang akaun Facebook milik Richard dan menuntut pihak berkuasa menahan dan menghukum pemilik akaun ini. - AbuLeman






'Orang Cina berhak kritik Agong sebab kami bayar cukai paling banyak' 'Orang Cina berhak kritik Agong sebab kami bayar cukai paling banyak' Reviewed by Abu Leman Abu Seman on January 14, 2019 Rating: 5

No comments


PENAFIAN:
Setiap komen yang ditulis di laman web ini tertakluk pada Akta Komunikasi dan Multimedia 1998 dan lain-lain akta yang berkaitan di Malaysia. Kami tidak akan bertanggungjawab atas sebarang bentuk komen yang ditulis di laman web ini. Sebarang bentuk risiko adalah dibawah tanggungan pihak yang menulis komen yang berkenaan.

Loading...
Loading...