Guan Eng dimaki netizen Cina sebagai ANJING dan PUK*



Dalam satu tajuk berita dari Sin Chew Daily semalam bagi membalas gesaan MCA agar Lim Guan Eng meletakkan jawatan Menteri Kewangan, Lim Guan Eng dengan angkuh menjawab, “masakan jawatan Menteri Kewangan nak diberikan balik kepada Najib?”

Maka banyaklah komen yang menghentam Lim Guan Eng.

Saya terjemahkan dua komen dari pembaca Sin Chew Daily seperti berikut



Komen 1 :

Dahulu tak dapat nak buat perbandingan, mungkin difikirkan yang Pakatan Harapan akan membuat yang lebih baik.

Namun setelah kamu dilantik sebagai Menteri Kewangan, saya merasakan yang Najib “banyak” lebih baik daripada kamu.

Sememangnya dia (Najib) adalah pentadbir yang bagus, tetapi kamu Lim PUKI hanya digunakan oleh Mahathir untuk menekan masyarakat Cina.

Hanya seekor ANJING di sisi Mahathi ! Lebih baik kamu letak saja jawatan! Saya percaya adik-beradik Nga Kor Ming akan membuatkan lebih baik!



Komen 2 :

Sebusuk Najib pun tak sebusuk kamu. Sekurang-kurang Najib masih beri peruntukan RM30 juta kepada UTAR.

Nilai Ringgit juga semakin meningkat baik, jika tak ubah kerajaan sudah tentu keadaan ekonomi lebih baik dari tahun lepas.

Ron95, Diesel RM1.80 dan Ron97 pun tak sampai RM2.20



Itu hanyalah dua komen yang sempat saya terjemahkan

– Hisemudin Kasim

Guan Eng dimaki netizen Cina sebagai ANJING dan PUK* Guan Eng dimaki netizen Cina sebagai ANJING dan PUK* Reviewed by Abu Leman Abu Seman on December 03, 2018 Rating: 5

No comments


PENAFIAN:
Setiap komen yang ditulis di laman web ini tertakluk pada Akta Komunikasi dan Multimedia 1998 dan lain-lain akta yang berkaitan di Malaysia. Kami tidak akan bertanggungjawab atas sebarang bentuk komen yang ditulis di laman web ini. Sebarang bentuk risiko adalah dibawah tanggungan pihak yang menulis komen yang berkenaan.

Loading...
Loading...