Mahathir minta Sunni terima Syiah



Tun Dr. Mahathir Mohamad meminta majoriti Ahli Sunnah di Malaysia agar menerima Syiah sebagai saudara Islam mereka demi mencegah konflik mazhab yang menjadi punca perpecahan di Timur Tengah.

Berucap dalam majlis yang dianjurkan pertubuhan ISMA, Mahathir mengingatkan para hadirin bahawa setiap individu Muslim memberikan kesaksian tentang keesaan Allah dan kerasulan Nabi Muhammad. Kedua-dua Sunni dan Syiah juga mempunyai kesaksian yang sama, menurut beliau.

Beliau berkata, bangsa Melayu telah menikmati kebebasan dari persengketaan mazhab sejak sekian lama kerana hampir semua orang Sunni menganuti mazhab Syafie. Namun situasi di dalam negara telah berubah sejak tahun kebelakangan ini dengan kehadiran pegawai dagang dari negara majoriti Syiah seperti Iran.



Beliau mengakui masih wujud keamanan di dalam negara ini, sekurang-kurangnya berbanding dengan situasi di Timur Tengah. Beliau menggesa untuk mengekalkan keamanan melalui toleransi terhadap pandangan-pandangan yang berbeza.

Sambil merujuk kepada Syiah, beliau berkata, "Kita tidak ada hak untuk mengatakan mereka bukan Muslim semata-mata mereka tidak memandang seperti kita dan tidak berpakaian seperti kita."

Berkata tentang peperangan yang tercetus di kalangan Syiah dan Sunni di beberapa negara Muslim, beliau mengulas bahawa mereka sedang melaksanakan objektif Yahudi dan Amerika.



"Yahudi dan Amerika ialah mereka yang ketawa," kata beliau. "Muslim melaksanakan kegiatan untuk mereka. Inilah yang terjadi apabila kita menekankan perbezaan berbanding persamaan." - abna24.com


ARTIKEL BERKAITAN:

Mahathir terima dana 2 bilion dari Syiah Iran

Surat Mahathir Meminta Sumbangan Politik Dari Israel








[ Please subscribe Abu Leman Youtube channel ]
Mahathir minta Sunni terima Syiah Mahathir minta Sunni terima Syiah Reviewed by Abu Leman Abu Seman on July 10, 2018 Rating: 5

90 comments

  1. Tahniah pengundi kerakerjaan PH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Video penuh ucapan TM

      https://youtu.be/URDuD5OCDok

      Delete
    2. Saya tidak setujuh dengan Syiah .Syiah perosak islam .

      Delete
    3. Vid 2015 ..lihat komen d bawah..

      Delete
    4. Dlu aku respect tum M la nie x lagi... Lepas nie tumbuhlah masjid syiah di malaysia dan kahwin mutaah berleluasa itu yg mereka nk.. Perpecahan umat islam pasti berlaku.. Mna mungkin kita bisa terima syahadah pn lain azan pn lain..

      Delete
    5. Guys, Ini berita yg diputar belit syiah.....
      Sudah dijawab ust abdullah zaid dlm ismaweb
      Jgn terus terima apa2 berita dah skrg...check dulu...ini kata2 beliau dlm prog isma 3 thn lps ditukar2 dan disebar...

      Delete
  2. Syiah bukan diantara golongan mahazab dan juga bukan Islam ini lah cara liberal memerintah..

    ReplyDelete
  3. Semakin rosaklah dan berkonfliklah umat islam di Malaysia pada masa depan.....
    akhirnya yang untung tetap Al Kaffirunnn di Malaysia.....semoga Allah melindungi umat islam Malaysia.....

    ReplyDelete
  4. Mana ada sama kesaksian. Kalau islam, mereka tidak akan mengutuk atau mengata sahabat2 Nabi Muhammad S.A.W. Syiah bukan mazhab.

    ReplyDelete
  5. MasyaAllah.... Tolonglah rujuk kat pakar sebelum nak cadangkan apa2 tentang bab ugama. Jangan lah ingat kita ni pandai serba serbi

    ReplyDelete
  6. Tuan Mahatir tidak memahami hakekat Syiah

    ReplyDelete
  7. Jgn lupa, tgn² yg memilih pakatan ahzab tempohari ada sahamnya atas segala rentetan agenda kafirunn di malaysia ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mohon pencerahanan. Didlm peperangan jamal, pihak mana yg ada saham?

      Delete
  8. Dah bodoh bab agama tak payah la ulas wahai mahathir... syiah tu kan agama sesat..

    ReplyDelete
  9. jangan sudah terhantuk baru nak terngadah..

    ReplyDelete
  10. jangan sudah terhantuk baru nak terngadah..

    ReplyDelete
  11. Selagi syiah mengutuk, menghina, sahabat sahabat dan isteri nabi, selagi syiah bermandikan najis imam imam sesat mereka..selagi agenda diorg hendak menghapuskan kaabah..sori laa. Takkan che det ni bodoh sangat?!

    ReplyDelete
    Replies
    1. silap tu .. puak bani israel yg merekacipta propoganda dongeng konon agenda shiah nak roboh kaabah ..

      Delete
  12. Kalau dah bodoh tlg simpan

    ReplyDelete
  13. Apabila org tak sepatutnya berbicara tentang agama. Semua agama hendak disama ratakan.. sampai yg sesat pun di katanya islam. Pernah tak mengengar syiah mengucap 2 kalimah syahadah..

    ReplyDelete
  14. Come on mufti2 agama diseluruh negara....jgn jd pemakan dedak...jika salah tegur...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lol...mcm la tinggi sgt kuasa nk tegur pemimpin yg atas...huhu...kene org besar juga la klo nk tegur pun...kita just bagi pandangan sebagai org islam yg syg agama kita...sapa yg tak rasa apa2,maknanya imannya tu masalah.

      Delete
  15. Pasni bleh kawin MUTAAH..ayaTOKlah Madey..

    ReplyDelete
  16. *MUSUH KITA YANG NYATA ADALAH SUNNAH WAL JAMAAH, SYIAH, QADARIAH, JABARIAH DLL...*

    Sesungguhnya addin tauhid ini adalah satu dan untuk semua, iaitu ISLAM dan Aku adalah Pentadbirmu, maka bertakwalah kepadaKu.

    Kemudian pengikut-pengikut rasul itu menjadikan addin mereka berpecah belah kepada beberapa fahaman

    Setiap fahaman merasa bangga dengan apa yang ada pada sisi mereka

    Maka terjerumuslah mereka dalam kesesatannya sampai bila bila

    *Al Mu'minuun: 52-54*

    Janganlah kamu mejadi orang-orang yang mempersekutukan Allah, yaitu orang-orang yang memecah-belah addin mereka dan mereka menjadi beberapa fahaman

    Tiap-tiap fahaman merasa bangga dengan apa yang ada pada mereka

    *Ar Ruum: 30-32*

    Katakanlah, "Dia berkuasa untuk mengirimkan azab serta bencana dari atas kamu atau dari bawah kaki kamu, bagi kamu yang keliru dalam berfahaman

    Perhatikanlah bagaimana Kami menyatakan berulang kali supaya mereka memahami

    *Al An'aam 6:65*

    Orang-orang yang memecah belahkan addin mereka bukan umat Nabi dan Nabi tidak terlibat Sepatutnya urusan mereka hanyalah kepada Allah, kemudian Allah akan memberitahu mereka apa yang mereka telah buat

    *Al An'aam 6:159*

    ALLAH SWT ADALAH PENTADBIRKU. AL QURAN ADALAH TAUHIDKU. ISLAM ADALAH 'ADDINKU. MUHAMMAD ADALAH IMAMKU.


    *FAHAMAN DAN MAZAHAB TIDAK LEBIH DARI HANYA ‘BRANDING’ SEMATA-MATA JENAMA*

    Imam Maliki, Syafie, Hambali dan Hanafi lahir 80 tahun selepas RasulAllah SAW wafat. Sekiranya 4 imam tsb hidup di zaman Baginda Nabi adakah Baginda juga akan berimamkan salah seorang dari mereka?

    Sunnah Wal Jammah, Syiah, Qadariah, Jabariah dsbnya ini adalah FAHAMAN... apakah Fahaman ini wujud di zaman RasulAllah SAW dan adakah bukti-bukti fahaman tsb direstui oleh Baginda Nabi???

    ISLAM ADALAH SIRAH RASULALLAH SAW...TIDAK ADA SEBARANG JENAMA...SEMATA-MATA ISLAM...ADDIN YANG BERPEGANG DAN MENGGENGGAM AL QURAN DAN SUNNAH...kita minta dimatikan dlm ISLAM dan bukan mati dlm Sunnah Wal Jamaah, Syiah dsbnya.

    Dalam KHUTBAH AKHIR RASULALLAH SAW...Baginda Nabi berpesan supaya berpegang pada Al Quran dan Sunnah agar tidak sesat...bkn berpegang pada fahaman.

    Imam kita MUHAMMAD RASULALLAH HI SALALLAH HU ALAIHI WASSALAM...bkn Maliki, Syafie, Hambali dan Hanafi... *TIADA BRANDING...TIADA JENAMA.*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tercicir satu...fahaman wahabi..juga nabi..tidak akn ikut ...

      Delete
    2. Betul tu kalau semua imam itu betul kenapa tidak ikut satu imam sahaja

      Delete
    3. Malek Zaid..
      Jika mahu pertikai atau komen, belajarlah dulu.. Tak mahu ulas panjang disini.. Tapi komen anda menunjukkan kedangkalan dan kejahilan..

      Delete
  17. 73 JALAN.

    Yg lurus hanya 1 jalan.

    72 jalan bernama dan berjenama serta berpapan tanda.

    1 jalan bernama ISLAM=AL QURAN DAN SUNNAH.

    72 jalan sentiasa dan saling menganggap mereka benar.

    1 jalan sentiasa mencari keredaan Allah SWT.

    72 jalan atas nama Fahaman dan Mazahab.

    1 jalan berlandaskan "Ikhdinas siratul mustakim" petunjuk terus dari Allah SWT.

    72 jalan MANUSIA DIPILIH dan 1 jalan INSAN TERPILIH.

    Sunnah Wal Jamaah & Syiah SAMA SAMA LANCAU BIN CIBAI

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cara kau komen pon dah tau ilmu xtinggi..

      Delete
    2. Semoga makian "Lancau dan Babi" itu kembali kepada kamu..

      Delete
  18. Coment diharapkan dapat membantu untuk menjawab cadangan untuk membenarkan pahalanya syiah

    ReplyDelete
  19. Senada Hj Hadi tu. Syiah sebahagian dari mazhab Islam dan perlu bersatu...

    http://www.freemalaysiatoday.com/category/bahasa/2017/01/07/sunni-syiah-perlu-henti-bermusuhan-kata-hadi/

    ReplyDelete
  20. Semoga Tun dapat mengambil iktibar dari kesilapan fatal Dr Qardawi perihal syiah.

    Agama syiah = www.videosyiah.com

    Agama syiah: Maksud Tawheed ialah shalat meminta pertolongan dari Fateema = https://youtu.be/b7BDYBkvbTU

    Agama syiah: Kita adalah kepunyaan Hussein dan kepada Hussein kita kembali = https://youtu.be/W-eCZnDmVbI

    Kiblat agama syiah = Karbala = https://youtu.be/R7V6s_Xu-Vw

    Umpan agama syiah = Taqiyyah = https://youtu.be/xgGbAvBBSBc

    Contoh ulama bodoh sombong yang tertelan bulat-bulat umpan taqiyyah agama syiah dan hanya sedar diri setelah beratus ribu ahlisunnah kena sembelih oleh ahlisyiah => => https://youtu.be/Nj1euLhdMi0

    Contoh ulama yang kena goreng oleh agama syiah kemudian berangan mat jenin mahukan hukum Islam di msia => https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=489801218082203&id=100011569869942

    ReplyDelete
  21. Tak mustahil azan pong tkr kpd bahasa malay

    ReplyDelete
  22. Nampaknya aku nk kena tanya bakal menantu aku ni sunnah atau syiah. Kalau syiah aku terajang masuk parit. Smoga Allah turunkan bala kpd pakatan harapan sb dah makin merosakkan akidah rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul sangat dan tepat sekali jangan sekali-kali kita pergi kaya dengan perkataan harapan yang memecah-belahkan orang-orang Islam orang-orang Melayu sekarang mereka nak masukkan Syiah haram jadah berhati-hati kita bersatu untuk Allah dan Muhammad

      Delete
  23. Marahkan nyamuk kelambu dibakar. Lebih malang klu rumah turut terbakar. Lepas tu hidup merempat dan menyesal. Tapi apa gunanya sesal pada masa itu? Ya Allah peliharalah Islam di bumi bertuah INI...aamiin

    ReplyDelete
  24. Allahuakbar Allahuakbar Allahuakbar Allah Inilah kejadian kejadian yang berlaku sekarang akhir zaman sebagai pemimpin suruh kita iktiraf bangsa Syiah yang di haramkan di Arab Saudi mereka mereka seperti saya ini adalah satu-satunya syaitan yang masih hidup untuk memecah belahkan orang Islam di muka bumi in Kita ingat pemimpin kita Tun Dr Mahathir pandai sedikit Padahal dia lagi bodoh tentang agama Islam tolonglah sayangi Allah dan Muhammad hadis al-quran sunnah waljamaah Janganlah sesiapa yang ikut dengan ajaran sesat Syiah itu Mungkin Tun Dr Mahathir ingin mengembangkan Syiah untuk kepentingan dia dan politik Dia berjaga p dengan Firaun yang masih hidup lagi

    ReplyDelete
  25. entah lah...macam2 dah jadi...dunia diakhir zaman...tahnian buat penyokong PH...Bersiap sedia kita bersatu dalam menegakkan islam agama rasmi...jangan dibiarkan ...

    ReplyDelete
  26. Sesungguhnya Allah melantik manusia sebagai khalifah untuk mentadbir alam dunia dan alam semesta ini,,dan Allah telah melntik walinya dr kalangan insan sebagai penolong agama Allah..maka iman adalah benteng org2 mukmin untuk meraih martabat haqqul yakin dan selanjutnya kamalulyakkin....sesungguhnya Allah ridak pernah menzalimi hambanya walau sebesar zarah sekali pun,tetapi mereka sendiri yg melakukan kerosakkan dengan tangan2 mereka....",,sekadar ingatan bersama,,bangkitlah saudaraku,,sesungguhnya Allah sentiasa bersama orang2 yg benar...

    ReplyDelete
  27. Bertaubatlah pkdir..udah2 lah u turn tu..umah kata p Kubo kata mari..jgn panah dik petir. Azab Allah amat dahsyat.

    ReplyDelete
  28. Bertaubatlah pkdir..udah2 lah u turn tu..umah kata p Kubo kata mari..jgn panah dik petir. Azab Allah amat dahsyat.

    ReplyDelete
  29. Syiah ni bukn k bkal mnyestkn agma islm dgn cra amalanya

    ReplyDelete
  30. Masalahnya ialah, Syiah tidak menerima kita yang bermazhab Sunnah...selain dari kebenciannya pada para sahabat Rasulullah..saya fikir TM pun dianggap musuh oleh golongan ini!

    ReplyDelete
  31. Video2 kejam tu xboleh dikaitkan dgn Syiah, penjahat itu dari kumpulan mn pun xdinyatakan, mungkin yg dibunuh tu syiah, video tu xjelas. Dalam soal ni Kenapa nak salahkan PH??? masa BeEnd merintah dulu pun xserius tangani Syiah, ajaran sesat.... semoga msykt islam terpelihara dari Fitnah yg merugikan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wahh bab ni pun nak jilat lagi. salah BN jugak.. haha taksub sungguh dgn orang tua nyanyuk ni.. kesian.. nanti kalau dia ajak ko terjun lombong taik pun ko terjun jgk la.. macai!

      Delete
  32. Nilah bila org jahil bercakap tentang agama.. Syiah tu ciptaan yahudi.. Jika berlaku peperangan sunni/syiah semuanya dimulai oleh syiah bukan sunni.

    ReplyDelete
  33. Tun, dah termakan taqiyya Syiah.. selama ini kita tak pernah menghalang mereka, dari sudut perdagangan, pertukaran tekonologi, ketenteraan, budaya dan seni.. cukuplah konflik di negara2 Islam yg berbunuh bunuhan sesama Sunni Syiah di Pakistan, Iraq, Syria dll sebagai pengajaran. jangan gadaikan keamanan dan keharmonian yg telah lama wujud hanya kerana aspirasi golongan2 minoriti ini.

    ReplyDelete
  34. Bukan masanya utk kita menunding jari atas parti mana yg kita sokong.... Tampillah sebagai org islam yg berdiri pd landasan yg betul demi memperbetulkan kelemahan pemimpin yg kurang memahami islam....
    Tokoh tokoh ugama amat diperlukan dlm memperbetulkan keadaan ini...
    Kita ganya boleh bicara.. pelaksana serah kepada pakarnya..

    ReplyDelete
  35. Siti Kassim mesti suka dengar ni..

    ReplyDelete
  36. Syiah tidak boleh ada di malaysia jika kita mahu Malaysia aman damai ... lihatlah negara ug ramai penganut syiah semuanya huru hara ... syiria yaman iraq iran ... islam sunni disana diperangi ... dimana ada syiah disitu ada pertumpahan darah ...

    ReplyDelete
  37. Kalau p tanya DZN Tentang sunni dan Syiah.. beliau akan kata.. no sunni or syiah..but I am a muslim. Syiah asalnya dr masalah politik, bukan sebab akidah.baca sejarah,follow ustaz auni.ada golongan Syiah yg betul, ada yg tidak..kita pun ada guna kitab tulisan syiah,sbg kitab fekah,spt bullugul murom.maaf kalau salah tolong betulkan.,syiah yg salah adalah yg extreme, keluar dr jalan Islam,ada 7 perkara jika dibuat akan keluar dr imam 12. .sekian.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kitab Bulughul Maram tu ditulis oleh Imam Ibn Hajar Al Asqalani .Imam ibn Hajar ini ASWJ mengikut mazhab Imam Syafie . boleh rujuk Manaqib beliau. Tu bukan kitab Syiah and bukan pula kitab fiqh. ia adalah kitab hadist yang membicarakan ttg dalil hukum hakam fiqh. hati2 bila bertulisan.Wallahualam

      Delete
  38. Kalau kau boleh terima Kristen, Hindu dan Buddha di negara ini, kenapa kau nak bunuh syiah pulak? Tak ke pelik kau ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tempat ibadah lain2 . .syiah kongsi masjid dgn sunni ...nanti kena ke berlapang dgn cara solat mrk? Syiah bukan Islam ... Allah SWT berfirman:

      مَا كَانَ لِلْمُشْرِكِيْنَ اَنْ يَّعْمُرُوْا مَسٰجِدَ اللّٰهِ شٰهِدِيْنَ عَلٰۤى اَنْفُسِهِمْ بِالـكُفْرِ ۗ اُولٰٓئِكَ حَبِطَتْ اَعْمَالُهُمْ ۚ وَ فِى النَّارِ هُمْ خٰلِدُوْنَ
      maa kaana lil-musyrikiina ay ya'muruu masaajidallohi syaahidiina 'alaaa anfusihim bil-kufr, ulaaa`ika habithot a'maaluhum, wa fin-naari hum khooliduun

      "Tidaklah layak orang-orang kafir musyrik itu memakmurkan (menghidupkan) masjid-masjid Allah, sedang mereka menjadi saksi (mengakui) akan kekufuran diri mereka sendiri. Mereka itu ialah orang-orang yang rosak binasa amal-amalnya dan mereka pula kekal di dalam neraka."
      (Suah At-Taubah 9: Ayat 17)

      Delete
  39. Bangang punya mahathir..lahanat..nyanyuk.. apa yg kau merapu merepek ni...
    Bodoooooohhhh mahathir...

    ReplyDelete
  40. Membaca sambil berfikir...

    ReplyDelete
  41. Syiah nyata perangi sunnah

    ReplyDelete
  42. kristen, hindu atau sebagainya adalah lain agama.Tapi syiah dalam agama islam sendiri.. jauh menyimpang, jelas berbeza fahaman akidahnya malah radikal terhadap sunni.
    Macamana sunni mahu menerima syiah .??

    ReplyDelete
  43. Ni berita tahun 2015. Kenapa nak up balik seolah-olah statement ni dibuat sekarang?

    ReplyDelete
  44. Iran menerima Syiah disebabkan tolak ansur Ahli Sunni dan akhirnya Iran diperintah oleh Syiah. ASWJ akhirnya dipaksa anuti Syiah jika tidak mereka dibunuh dan anak isteri mereka dirogol.
    ASWJ dibunuh dan dirogol adalah pahala bagi Syiah. Dimanakah Islam Tun M sehingga meminta Sunni menerima Syiah dalam Malaysia.
    Dimanakah kesaksamaan anatara Sunni dan Syiah. Syiah menghina Sahabat Nabi dan isteri Nabi yang Allah telah memuliakan mereka ini dalam Al Quran dan Sunnah.

    ReplyDelete
  45. Ini hanya kenyataan politik atau lahir dr kenaifan Tun M ttg hakikat Syiah.

    Malaysia Baharu membelakangkan fatwa negeri dan kenyataan Syiah adalah sesat. Isu Syiah isu akidah, bukannya mazhab feqah.

    ReplyDelete
  46. Ini lah jadinya bila semua perkara nak di nilai dari bijak pandai akal sendiri. Bab agama bukan main tala ikut strategi dan logik akal. Tapi Al-Qur'an dan sunnah panduan utamanya supayantidak tersesat. Ini la
    jadinya bila ahli politik nak jadi ustad.

    ReplyDelete
  47. haha pandai penulis pusing supaya org marah tun m. video 2015 direcycle. ph pun belum ada masa tu.. kalau yg lama boleh direcycle boleh lah baca yg ni sama
    http://v2.ismaweb.net/2013/10/fahaman-syiah-tidak-harus-diamalkan-di-negara-ini-kata-tun-m/

    ReplyDelete
  48. Ya Allah selamatkan Islam di Malaysia tercinta ini...

    ReplyDelete
  49. dgr dulu ucapan Dr M sebelom kita komen

    ReplyDelete
  50. Kalau hati penuh kebencian. Comment pun penuh dengan kebencian. Benci dengan perangai atau perbuatan mereka. Bukan sebab fahaman agama bangsa dan negara.

    #spreadlove

    ReplyDelete
  51. syiah bukan ajaran islam ..apahal nak terima jadi saudara islam...lahnat punya mahadey

    ReplyDelete
  52. Penasihat agama tdm perlu cekap dan jelas membantu tdm agar faham realiti syiah vs sunni

    ReplyDelete
  53. Apapun yg berlaku ini semua yg telah di janjikan dan berpeganglah hanya pada yang satu yakni Allah.. Semoga kita tidak terhanyut dgn janji dajal kerana kedatangan dajal al masih itu pasti.. Kuat manakah iman kita pada masa itu? Wallahua'lam..

    ReplyDelete
  54. Astaghfirullah. Syiah Taqiyyah sesat lagi menyesatkan. Hati² apabila berbicara. Jika jahil, rujuklah pada yg pakar. Jika tak mampu nak rujuk, lebih baik diam dari berbicara. Wallahu'aklam

    ReplyDelete
  55. Ini video dari 2 tahun lepas...saja je nak kecoh-kecohkan balik benda lama...
    Kepada pemilik blog ini : JANGAN SENGAJA TIMBULKAN KONFLIK...cari kesalahan orang semata-mata untuk memalukan orang...

    link video...cuba check bila dipost
    https://youtu.be/URDuD5OCDok

    ReplyDelete
  56. Mahathir dh rosak kan melayu islam. Jgn undi ph. Orang melayu islam wajib undi bn barisan nasional.

    ReplyDelete
  57. Mahathir dh rosak kan melayu islam. Jgn undi ph. Orang melayu islam wajib undi bn barisan nasional.

    ReplyDelete
  58. Saya rasa, ap yg tun nk smpaikan kalau kita bermusuh, masalah tkkan selesai. ...

    ReplyDelete
  59. Ini krs lebih teruk dari 1MDB lagi ,

    ReplyDelete
  60. bukan nok bermusuh tapi kita nyatakan ketegasan kita..yang lama tak semestinya buruk dari yang baru


    ReplyDelete
  61. Saya tidak setuju dengan pandangan tun M kerana syiah tidak termasuk dalam 4 mazhab ahli sunnah Waljamaah. Syiah adalah terkeluar dari islam berdasarkan fahaman akidahnya tersasar dari pandangan Al Quran dan As sunnah.
    Wallahua’lam

    ReplyDelete
  62. apabila kamu berbantah bantah maka rujuk lah kepada kitab dan al quran.

    ReplyDelete
  63. Fahami apa yg tun m sampai kan.Tun m hanya ckp meminta.jika ayat nya meminta maka belum lagi tun M kata wajib kita terima syiah.jadi aswj blh lah terus membantah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mari kita kembali kpd Alquran dan sunnah nabi.

      Delete
  64. Cari youtube dari ustaz Abdul Somad tentang Syiah. Pasti anda akan menolak Syiah 100%.

    ReplyDelete


PENAFIAN:
Setiap komen yang ditulis di laman web ini tertakluk pada Akta Komunikasi dan Multimedia 1998 dan lain-lain akta yang berkaitan di Malaysia. Kami tidak akan bertanggungjawab atas sebarang bentuk komen yang ditulis di laman web ini. Sebarang bentuk risiko adalah dibawah tanggungan pihak yang menulis komen yang berkenaan.

Loading...
Loading...